Creatie & Campagnes

Israëlische foodtruckcampagne voor prostitutieverbod

Christian Manuputty, redactie | 12 juli 2017, 11:08

Broodjes verkopen als bewustwordingscampagne.

Task Force on Human Trafficking and Prostitution (TFHT) en M&C Saatchi Tel Aviv lanceren een bewustwordingscampagne om wetgeving te steunen die prostitutie verbiedt.

Slechte gezondheid
Het sterftecijfer onder vrouwelijke prostituees in Israël is veertig keer zo hoog als de rest van de bevolking. Daarnaast wordt slechts een klein gedeelte van de vrouwelijke prostituees ouder dan vijftig.

Verpakking met verhalen
De campagne bevat een foodtruck, geparkeerd tegenover het Israëlisch parlement, en heeft de volgende boodschap: Vrouwen zijn niet een product voor consumptie. De truck verkoopt broodjes met namen als ‘Breast Amal’ en ‘Ribs of Yael’ en deze hebben een verpakking waar waargebeurde verhalen van prostituees worden weergegeven.

Minister Aylet Shaked en de Israëlische overheid worden met deze campagne opgeroepen om een wet goed te keuren die prostitutie verbiedt.

Tzur Golan, executive creative director en partner bij M&C Saatchi Tel Aviv zegt: ‘We kunnen niet meer toekijken en dit laten gebeuren. De beste manier om deze industrie te stoppen is om de vraag te stoppen. Als er geen vraag meer is, zal er ook geen aanbod zijn. We willen betekenisvol werk afleveren en we blijven TFHT steunen in hun standpunt tegenover de prostitutie-industrie.’

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie.nl, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items M&C Saatchi

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs