Marketing Technology

#lekkersociaal 28: Over het beursavontuur van Snap, een Messenger make-over en nieuwe app Sticky

Blauw Gras, blogger | 13 juli 2017, 12:39

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over linkjes in Snapchat, advertising in Messenger en een Instagram Stories update.

It's not Snappening!

Het beursavontuur van , het bedrijf achter Snapchat, is geen daverend succes. Op dit moment is het per aandeel 1,1 procent minder waard dan toen het in maart naar de beurs werd gebracht. Na deze introductie steeg de koers even, maar deze groei zette niet door. Niet zo gek, als we zien dat Instagram in deze periode is gegroeid met 100 miljoen gebruikers, terwijl Snapchat er slechts 8 miljoen bij kreeg. Wij zijn benieuwd of dit verhaal een sprookje of een nachtmerrie gaat worden!

Leg de link

op Snapchat: links toevoegen aan je posts! Vanaf vandaag kun je linkjes toevoegen aan berichten die je vrienden kunnen zien wanneer ze omhoog swipen. Ook toegevoegd is een functie waarmee je een object uit je Snap kunt ‘knippen’ en er een kleurrijk of artistiek patroon achter kunt plaatsen. Eigenlijk een filtertje voor je omgeving! Als laatste biedt de update de mogelijkheid om het geluid van je stem te remixen. Hiervoor waren stemfilters altijd onderdeel van  een van de gezichtsfilters, maar nu kun je ze dus op ieder moment gebruiken.  Nieuwe manier van storytelling of onnodige toevoeging?

Vertel je Stories

Ook een update voor ! Je kunt nu antwoorden op Stories met een foto of een video. Dit betekent dat je alle creatieve tools in de Instagram camera kunt gebruiken om precies uit te drukken hoe je je voelt. Op het eerste oog geen gigantische update, maar het voegt een compleet nieuw element toe aan de interactie binnen Instagram Stories. Antwoorden in tekst is leuk, maar door een snelle selfie te schieten kun je jezelf toch nét wat beter uitdrukken.

Stick it

Het nieuwe augmented reality project van is een selfiestickermaker die Sticky heet. Prisma kennen we van het algoritme in hun app waarmee je je foto’s in kunstwerkjes kon omtoveren.  De app werd 70 miljoen keer gedownload, maar de functie werd al snel gekopieerd door titanen als Facebook. Maar nu zijn ze terug met iets nieuws! De app herkent mensen in foto’s, waardoor je jezelf makkelijk kunt uitsnijden en uit een foto kunt knippen. Op deze manier wordt je foto een sticker die je weer kunt delen op je favoriete social medium. Zou deze app lang origineel blijven of ook weer gekopieerd worden?

Advertising in je Messenger

Messenger krijgt een ! Op advertising gebied tenminste. De ads worden groter dan ooit en kunnen ongeveer de helft van je smartphonescherm innemen. Waarschijnlijk irritant, maar geen slechte manier voor adverteerders om flink in het oog te springen. Facebook zegt er zelf over dat de ervaring van haar gebruikers altijd de prioriteit heeft, maar het lijkt toch heel sterk dat er vooral vanuit het oogpunt van de adverteerder wordt gekeken. Je opent Messenger natuurlijk wel om met mensen in contact te komen, niet met bedrijven.

 

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. We creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Facebook Snapchat Sticky

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs